ترمیم های زیبایی دندان:

 

درمانهای زیبایی روز به روز رواج بیشتری در سراسر دنیا پیدا میکنند. با پیشرفت تکنولوژی این درمانها ساده تر و سریع ‌تر میشوند و همین باعث میشود تا افراد بیشتری از درمانهای زیبایی دندان استفاده نمایند. به کلیه اعمالی که جهت زیباسازی دندانها و لثه ها انجام میشود دندانپزشکی زیبایی گفته میشود. ترمیم زیبایی دندان دغدغه‌ی بسیاری از مراجعان به دندانپزشکی و دندان پزشک است . برخی از افراد وقتی به دندان پزشکی مراجعه میکنند نمی خواهند دندان هایشان را درمان کنند . بلکه میخواهند آن را زیبا کنند. ترمیم زیبایی دندان،  بعد ازترمیم یک دندان پوسیده نکته ای بسیار مهم در دندانپزشکی محسوب میشود.

از درمانهای زیبایی دندانها میتوان به بلیچینگ دندان یا سفید سازی –  ونیر سرامیکی (لمینیت) – ونیر کامپوزیت – بریج و درمان نسبتا جدید اسنپ آن اسمایل (زیباسازی موقت دندانها) اشاره کرد.

 

 

 

 

 

طراحی و اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند، به مجموعه‌‎ای از خدمات و پروسه‌های دندانپزشکی گفته می‌شود که در آن تمام عوامل، اِلمان‌ها یا فاکتورهای دخیل در یک لبخند، مورد بررسی قرار گرفته و تمام مشکلات، ایرادها و ناهماهنگی‌های اجزای یک لبخند ترمیم و اصلاح می‌شوند.

دندان‌ها، لب‌ها، فک‌ها، لثه، زاویه لب‌ها در گوشه و همینطور نسبت به بینی و … همگی اجزای یک طرح لبخند هستند و به برطرف کردن ایرادات و هماهنگ کردن این اجزاء با هم، طراحی و اصلاح طرح لبخند گفته می‌شود.

 

اتصال انواع ونیر دندان

ونیرهای دندانی یکی از پرتقاضاترین پروسه‌های ترمیمی و زیبایی دندان هستند که تقاضا برای آن‌ها طی چند سال گذشته نسبت به سایر روش‌های طراحی لبخند، افزایش بیشتری داشته.

ونیرهای دندانی لایه‌های بسیار نازکی از جنس پرسین یا کامپوزیت هستند که جهت برطرف کردن عیوب ظاهری و یا ظاهر آسیب دیده دندان‌ها (مخصوصا در بخش قدامی دهان) استفاده می‌شوند

برای کسانی که یکی از مشکلات زیر را دارند لمینت دندان می تواند گزینه مناسبی جهت زیباسازی و بهبود ظاهر دندان باشد:

لمینت‌ها مشابه رنگ طبیعی دندان‌های خودمان هستند، آن‌ها نازک بوده و در عین حال دوام زیادی دارند. و به ندرت دچار تغییر رنگ و یا لکه می شوند

ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت یا (کامپوزیت ونیر) روش دیگر اصلاح طرح لبخند است.

ونیرهای کامپوزیتی نیز همرنگ دندان هستند و دقیقا همان کاربرد لمینت‌ها را دارند با کیفیتی متفاوت.

بلیچینگ دندان

رایج ترین درمان و زیبایی دندان

 

بلیچینگ دندان یک روش کم هزینه در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و تقریبا بهترین روش برای سفید کردن دندان‌ها است.

ترمیم انواع پوسیدگی دندانی

پوسیدگی دندان از بزرگترین مشکلات در افراد جامعه است. پوسیدگی‌هایی که گسترده شده و باعث تغییر رنگ دندان و یا از دست رفتن بخش‌هایی از آن می‌شوند، نیاز به ترمیم دارند.

روکش دندان

زمانی که  نتوان دندان را با کمک پرکردگی ترمیم کرد، اقدام به بازسازی دندان یا روکش کردن آن می‌کنیم. البته ما سعی می‌کنیم تا آنجا که ممکن است دندان را با کمک نسج و بافت باقی مانده خودش ترمیم و بازسازی کنیم. اما اگر بافت دندانی به اندازه کافی باقی نمانده باشد که بازسازی شود، در نهایت دندانپزشک، روکش دندان را برای مراقبت از دندان نصب خواهد کرد.

جراحی زیبایی لثه

جراحی لثه هرچند که در حوزه تخصص لثه و جراحی ایمپلنت دندان است اما با تخصص ترمیمی و زیبایی دندان همپوشانی دارد. برخی از مراجعان ما به دلیل پایین بودن خط لثه با مشکل در نصب لمینت یا ونیر کامپوزیت مواجه می شوند و ما با عمل جراحی کانتور لثه یا جراحی زیبایی لثه، خط لثه را عقب میرانیم تا طرح لبخند بهتری برای آن ها ایجاد شود

 

دندان ها و اهمیت آن ها در زیبایی

دندان یکی از اعضای حیاتی و بسیار مهم در بدن انسان به شمار می آید و این عضو بسیار مهم در طی دوران زندگی یک فرد دو مرحله رشد نموده و فرآیند جویدن، خرد کردن و هضم اولیه را برای انسان مقدور می سازد. توجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان از جمله مسائل بسیار مهم و قابل توجه در هر گروه سنی بوده و رعایت اصول مربوط به آن، می تواند ریسک ابتلا به مشکلات دهان و دندان را به شدت کاهش دهد. دندان ها، اعضایی هستند که به هنگام خندیدن، صحبت کردن، و غذا خوردن همواره نمایان گردیده و تاثیر بسیار مهمی در ایجاد و حفظ زیبایی ظاهری صورت افراد خواهند داشت. در این بین اهمیت دندان های قدامی بسیار بیشتر از دندان های خلفی بوده و همواره علم ترمیم دندان ها، تلاش خود را بر ترمیم زیبایی دندان قدامی متمرکز نموده است. خوشبختانه پیشرفت و گسترش بسیار زیاد علم و شاخه های مختلف علوم دندانپزشکی، منجر به ایجاد گرایشات جدید، مانند علم ترمیمی و خدمات زیبایی دندان گردیده و توانسته بسیاری از مشکلات زیبایی و البته سلامت در دندان ها را برطرف نماید.