ایمپلنت دندان​

ایمپلنت، به عنوان یکی از بهترین راه‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته شناخته می‌شود. این روش درمانی، برای آنکه بتواند در طول سالیان متمادی، نقش دندان را به درستی برای شما ایفا کند، نیازمند رعایت آیتم‌های به خصوصی می‌باشد. این آیتم‌ها بسته به روش کاشت ایمپلنت انتخابی، مواد اولیۀ مورد استفاده، شرایط فک و صورت بیمار و مواد مشابه دیگر، متفاوت می‌باشند. در ادامۀ این مطلب، در مورد خدمات ایمپنت که در مطب دکتر نابغ صورت می‌پذیرد  صحبت می‌کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

تماس با کلینیک دکتر نابغ

برای آنکه بتوانیم تشخیص دهیم کیفیت ایمپلنت دندان چقدر است و به چه مواردی وابستگی دارد، ابتدا باید در مورد این روش درمانی اطلاعات کاملی کسب کنیم. همانطور که در ابتدای صحبتمان نیز اشاره کردیم، ایمپلنت یک روش کاشت دندان متداول است که به جهت جایگزینی دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایمپلنت دندان به دلیل پایه گذاری در لثه می‌تواند طول عمر بسیار بالاتری داشته باشد.

به طور کلی می‌توان گفت درمان ایمپلنت شامل دو مرحلۀ اصلی می‌شود:

• کاشت پایۀ دندان
  • قرار دادن روکش دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان های سوئیسی، ایمپلنت دندان کره ای، ایمپلنت دندان آلمانی، ایمپلنت دندان آمریکایی و ایمپلنت دندان های فرانسوی جزو بهترین ایمپلنت دندان های موجود هستند که همگی با بهترین مارک های ایمپلنت دندان در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرند.

به معرفی  انواع ایمپلنت دندان معروف در ایران و هزینه انواع ایمپلنت دندان می پردازیم که همگی جزو بهترین ایمپلنت دندان ها هستند.

ایمپلنت دندان کره ای مگاژن Megagen

ایمپلنت مگاژن Megagen یکی دیگر از بهترین انواع ایمپلنت دندان در ایران است که ساخت کشور کره می باشد و در بین بیماران و همچنین پزشکان متخصص ایمپلنت بسیار پرطرفدار است. ایمپلنت دندان مگاژن میزان موفقیت بالایی دارد.

ایمپلنت دندان سوئسی اشترومن

ایمپلنت دندان های سوئیسی اشترومن امروزه با بالاترین کیفیت و انواع مختلف عرضه می شوند که قیمت های مناسبی

در مقابل کیفیت بالای خود دارند و همین امر موجب شده که انواع مختلف ایمپلنت دندان اشترومن در ایران مورد استفاده قرار گیرد.

ایمپلنت iti struman (titanium) کیفیتی فوق العاده بالا دارند و با تکنولوژی روز جهان ساخته شده اند که درصد موفقیت و طول عمر ایمپلنت را بسیار بالا برده است.

ایمپلنت دندان آمریکایی زیمر Zimmer

ایمپلنت دندان آمریکایی زیمر جزو بهترین ایمپلنت دندان های موجود در ایران است که برای کاشت دندان استفاده می شود.

ایمپلنت المانی

پایه یا فیکسچر ایمپلنت مهم ترین جز این درمان هستند و این پایه با کیفیت و هزینه متفاوت توسط برند ها تولید می شوند و در صورتی که دفتر مرکزی این برند ها در کشور آلمان قرار داشته باشد، به نام ایمپلنت آلمانی شناخته می شود. امروزه برند های مشهور و با کیفیت بسیار بالا در کشور آلمان مشغول فعالیت هستند که رقیب سرسخت برای ایمپلنت سوئیسی و آمریکایی محسوب می شود

تماس با کلینیک دکتر نابغ

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

امروزه ورود تکنولوژی به حوزه دندانپزشکی دیجیتال توانسته است تا حدود زیادی بر روی عمل ایمپلنت دندان نیز تاثیر گذارد و در نتیجه سبب شده است تا این عمل با سهولت بیشتری انجام گردد.

امروزه تکنیک های بسیار مدرن و پیشرفته ای برای کنترل درد به وجود آمده است که سبب می شود تا درد ناشی از جراحی های مختلف دندانپزشکی به حداقل برسد. در بسیاری از موارد دندانپزشک می تواند انواع مختلفی ازآرام بخش هارا به بیمار تزریق کند تا سطح اضطراب و درد را در بدن او تعدیل کند.

عوامل زیادی بر درد پس از انجام ایمپلنت دندان تاثیر گذار خواهند بود. برای مثال اگر عمل شما پیچیدگی خاصی نداشته باشد، انتظار می رود که درد ناشی از عمل ایمپلنت بسیار کمتر باشد.

در برخی از بیماران عواملی مانند کبودی، تورم و خونریزی پس از انجام عمل دیده می شود. همه این نشانه ها اما موقت خواهد بود و انتظار بر آن است که پس از گذشته ۷ تا ۱۰ روز از روز جراحی تورم به طور کامل از بین برود.

در اغلب موارد، درد و ناراحتی پس از عمل جراحی ایمپلنت در طول ۳ تا ۵ روز پس از درمان به اوج خود می‌رسد و سپس شروع به کاهش می‌کند. به طوری که، بیمار در پایان هفته اول پس از جراحی ایمپلنت، درد خفیفی را تجربه می‌کند و احساس بهتری دارد. علائم دیگر نظیر تورم، کبودی و التهاب نیز در طول هفته اول برطرف می‌شوند.

با توجه به شرایط فیزیکی بیماران، در طول ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی ایمپلنت، دهان و فک بیمار به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، احساس درد کاملاً برطرف می‌شود و افراد می‌توانند رژیم غذایی معمول خود را شروع کنند و حتی فعالیت‌های سنگین ورزشی خود را از سر بگیرند.

مدت زمان انجام ایمپلنت دندان

همان طور که با فرایندهای ایمپلنت کردن آشنا شدید، متوجه شدید که ایمپلنت کردن مرحله طولانی دارد. دندان پزشک برای اینکه کیفیت را بالا نگه دارد، نیاز به داشتن زمان زیادی دارد تا دندان های خوبی را با شما بدهد.
از سویی دیگر ایمپلنت کردن برای زیبایی دندان استفاده می‌شود و مهم است که طوری بر روی دندان‌هایتان کار شده باشد که با سایر دندان های سالم تان یکسان باشد. معمولاً طول مدت جراحی ایمپلنت حدود ۳۰ دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه است.
ایمپلنت دندان نیاز به صبر زیادی دارد. اما خوبی این صبر کردن این است که شما بعد از چند ماه، دندان های زیبایی دارید.

کاشت ایمپلنت به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

تقریبا از جلسه ای که اقدامات اولیه و زمانی که ایمپلنت ها کاشته می شود تا زمانی که دندانها بر روی آن قرار گیرد تقریبا هفت الی هشت جلسه به طول می انجامد.

هزینه ایمپلنت دندان

قیمت و هزینه هر واحد ایمپلنت دندان براساس مارک ایمپلنت دندان و تعداد ایمپلنت، محل اقامت و کیفیت مواد استفاده شده تعیین می شود هزینه هر واحد ایمپلنت در کلینیک دکتر نابغ به شرح زیر است:

نام برند ایمپلنت

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان نقش بسیار مهمی در سلامت جسم دارند

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان

هنگامی که شما برای پر کردن فضای خالی بین دندان هایتان، ایمپلنت دندان را انتخاب می کنید باید روش های مراقبت از ایمپلنت را به خوبی بدانید تا نگرانی از جهت طول عمر، ماندگاری و سلامت ایمپلنت خود نداشته باشید. به همین دلیل باید دستورالعمل هایی را که بعد از عمل، دندانپزشک ارائه میدهد، به خوبی دنبال کنید. تمامی این راهکارها و روش ها باعث افزایش سرعت بهبودی لثه و اطمینان پیدا کردن از یک کاشت دندان خوب و بدون ایراد می شود.

موارد زیر بخشی از مراحل مراقبت از ایمپلنت دندان بعد از عمل جراحی می باشد:

• پیشگیری از تورم

احتمال رخ دادن کمی خونریزی دندان یا لثه، تورم و ناراحتی در چند ساعت و چند روز پس از جراحی دندان، امری طبیعی است؛ اما طی چند روز دندان و لثه شما بهبود می یابد. معمولا خون آبه مختصر دندان به مدت یک روز بعد از عمل طبیعی است و بعد از ان قطع می شود. در صورت شدت یافتن خون آبه بعد از دو روز با مطب تماس بگیرید.

این ناراحتی و درد لثه را می توان با مصرف داروهایی که به نسخه دندانپزشک نیازی ندارند مانند ایبوپروفن، کنترل کرد که به کاهش تورم نیز کمک می کند. مصرف داروهای ضد درد گزینه ای مفید برای کاهش درد می باشد، برای کنترل تورم لثه، می توان در 24 ساعت اول به طور متناوب یخ را روی ناحیه مورد نظر قرار داد.

بیماران ممکن است پس از عمل ایمپلنت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشندد که تکمیل دوره مصرف کامل آنتی بیوتیک ها برای به حداقل رساندن خطر عفونت ایمپلنت بسیار مهم و ضروری است.

• خوردن و آشامیدن

بهتر است چند روز بعد از جراحی دهان و دندان از غذاهای نرم استفاده کنید و از نوشیدن مایعات گرم و مواد تند پرهیز کنید. بعد از 3-4 روز، می توانید به رژیم غذایی عادی خود برگردید، اما تا زمانی که کاملاً از سلامت ایمپلنت و دندان خود مطمئن نشدید، از جویدن و یا گاز زدن مواد سخت در ناحیه کاشت خودداری کنید.

• بهداشت دهان

بهداشت مناسب دهان و دندان مسئله مهم دیگری است که در موفقیت و ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت دندان تأثیرگذار است ، اما لازم به ذکر است که در صورت تمیز کردن و وسواس به خرج دادن بیش از حد، به دندان و لثه خود آسیب می زنید. در روزی که جراحی انجام داده اید، بهتر است با احتیاط مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما از آب برای شست

و شو بیش از حد استفاده نکنید. ممکن است لازم باشد بعد از مسواک، با استفاده از یک محلول تمیز کننده مناسب، اطراف ایمپلنت و پایه دندان را با دقت تمیز کنید.

• جلوگیری از ضربات احتمالی

یکی از دلایل  اصلی عدم موفقیت ایمپلنت ها در لثه بعضی از بیماران، ضربه ناشی یک جسم یا جویدن غذای سفت در محل ایمپلنت است. به همین دلیل

مهم است که از خوردن غذاهای سفت و سخت پرهیز کنید و سعی کنید به این قسمت از دهان خود فشاری نیاورید. اگر از عادات دهانی مانند دندان قروچه رنج می برید، ممکن است برای محافظت طولانی مدت از ایمپلنت خود و طبق نظر وتوصیه دندانپزشک به یک وسیله دندانپزشکی مانند محافظ بایت نیاز داشته باشید

• حفظ بهداشت و تمیزی دهان برای جلوگیری از عفونت و کمک به بهبودی سریعتر بافتها لازم است.
  • اگر دندانپزشک برایتان دهان شویه کلرهگزیدین توصیه کرده است حتما آن را استفاده کنید
  • هنگام استفاده از دهان شویه مراقب باشید با شدت زیاد در دهان خود نچرخانید.
  • تمیز کردن دندانها با مسواک را میتوانید همان روز جراحی شروع کنید اما محل زخم ایمپلنت را مسواک نکنید. از زمانی که دندانپزشک به شما گفته است میتوانید محل ایمپلنت را نیز مسواک بزنید.
  • اگر از ایمپلنت های خود مراقبت کنید و ایمپلنت-استخوان شما به درستی نصب شده باشد، می توانید انتظار داشته باشید که ایمپلنت‌تان سال ها دوام بیاورد. بلافاصله پس از درمان در مطب، دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از ایمپلنت به شما داده می شود.تشکیل جرم فقط در برخی موارد دیده می شود، اما جرم رایج ترین دشمن ایمپلنت است؛ که در بالای لایه استخوانی ایجاد می شود.پاکسازی معمولا پس از کاشت ایمپلنت توصیه می شود و دندانپزشک به بیماران توصیه دارد که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند.ناحیه نزدیک ایمپلنت باید به طور مرتب تمیز و جلا داده شود. هیچ گونه منع مصرفی در استفاده از ابزار فلزی وجود ندارد، اما جرم گیری نباید تهاجمی باشد.در صورت کلی بهتر است جرم گیری قبل ایمپلنت انجام شود.ضرورت جرم گیری دندانچند مورد از دلایل کلی که میتوان برای ضرورت جرم گیری دندان نام برد شامل موارد زیراست:
  • پیشگیری از بیماری:باکتری‌های موجود در دهان که باعث عفونت‌های پریودنتال لثه می‌شوند، از راه جریان خون می‌توانند به سایر قسمت‌های بدن منتقل شوند. تحقیقات نشان داده است که عفونت‌های ریه و بیماری‌های قلبی با باکتری‌های پریودنتال ارتباط مستقیمی دارند. جرم گیری و حذف باکتری ها

مانع از پیشرفت بیماری پریودنتال و انتقال باکتری‌ها به سایر قسمت‌های بدن می‌شود.

• محافظت از دندان:هنگامی‌که جرم و پلاک بیشتر از ۳ میلیمتر به داخل لثه نفوذ کند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری پردیونتال لثه می‌شود. التهاب مزمن در این ناحیه ایجاد شده و منجر به از بین رفتن لثه و بافت استخوانی و در نهایت دندان می‌شود. بیماری پریودنتال یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان در جهان شناخته شده است.
  • اثرات و نتایج زیبایی:جرم گیری و تمیز کردن لثه‌ها و لکه‌های روی دندان تأثیر زیادی در زیبایی لبخند و افزایش اعتماد به نفس فرد خواهد داشت.
  • از بین بردن بوی بد دهان: یکی از رایج‌ترین نشانه‌های بیماری پردیودنتال، بوی بد دهان هنگام نفس کشیدن و صحبت کردن است. ذرات و باکتری‌های مواد غذایی باعث به وجود آمدن بوی بد در حفره دهان می‌شوند که از طریق روش‌های پاک سازی و تمیز کاری مانند مسواک زدن روزانه و جرم گیری توسط دندانپزشک از بین می‌رود.

مراقبت از ایمپلنت از همان لحظه کاشت پایه شروع می شود و شما باید تمامی نکات بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید.

کاشت ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر نابغ

مهارت و دانش دندانپزشک در تشخیص روش درمانی درست، جراحی فک، قالب گیری دندان، قرار دادن روکش و دیگر مسائل تاثیرگذار در ایمپلنت دندان، غیر قابل انکار است. دکتر نابغ میتواند بهترین مشاوره  جهت نوع طرح درمان به شما ارئه نماید.